Opleiding Contactcenter Medewerker

De opleiding contactcenter medewerker is gericht op telefonische verkoop en op telefonische klachtenafhandeling. Dat worden outbound gesprekken en inbound gesprekken genoemd. Er zit een groot verschil tussen deze twee soorten telefonische werkzaamheden en het moet in je aard zitten om voor één van beide soorten te kiezen. Wie nog niet weet waar de voorkeur naar uitgaat kan daar in de opleiding contactcenter medewerker achter komen. Je maakt kennis met de gesprekstechnieken die nodig zijn om klachten naar tevredenheid van de klant en de werkgever af te handelen. Je leert ook hoe je producten kunt verkopen aan de telefoon.

De klant staat centraal

Meer nog dan bij andere administratieve werkzaamheden moet je er in de opleiding contactcenter medewerker van doordrongen zijn dat een klantgerichte houding van het grootste belang is. Alle werkzaamheden zijn erop gericht om de klant tevreden te houden. Tijdens de opleiding contactcenter medewerker leer je hoe je klantgericht moet handelen, op welke wijze verkoopgesprekken moeten worden gevoerd, en hoe je op de beste manier te werk gaat bij het leveren van service en klachtenafhandeling. Gesprekstechnieken zijn bij de opleiding contactcenter medewerker erg belangrijk. Daarom wordt er heel veel tijd besteed aan het voeren van gestructureerde gesprekken.

Hoe zit de opleiding contactcenter medewerker in elkaar?

Net zoals een groot deel van de cursussen bij Fabius Opleidingen bestaat het eerste deel van de opleiding contactcenter medewerker uit de cursus administratief medewerker. Tijdens die cursus leer je de basisvaardigheden van administratief medewerkers in een kantooromgeving, zoals e-mails afhandelen, telefoontjes aannemen, archieven bijhouden en dossiers aanleggen. Daarna krijg je de echte opleiding contactcenter medewerker. Het eerste deel van de opleiding duurt 9 maanden en het tweede deel 3 maanden. In totaal moet je 40-wekelijkse lessen van een dagdeel volgen. Veel cursisten besteden daarnaast nog een dagdeel aan huiswerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *